FAQ voor kandidaten

FAQ voor kandidaten

Hieronder vind je een aantal vragen die wij vaak krijgen, met de daarbij behorende antwoorden. Klik op de vraag om het antwoord te zien.

In welk type banen bemiddelt Antenna?

Antenna bemiddelt op mbo, hbo en wo niveau en in diverse branches. Je vindt bij ons zowel vaste als tijdelijke banen. Wij vinden het belangrijk persoonlijk te werk te gaan zodat je niet alleen op papier, maar ook als persoon bij een bedrijf past. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze vacatures.

Wat zijn de contractvormen bij Antenna?

Dit hangt af van jouw wensen en die van het bedrijf. De mogelijkheden zijn een flexibel (oproep) contract, een tijdelijk contract of een directe in dienstname door het bedrijf waar jij gaat werken (werving & selectie). Lees alles over contractvormen op de pagina werken via Antenna.

Waarom kiest een opdrachtgever ervoor de vacature bij Antenna uit te zetten?

Antenna heeft een grote regionale dekking  en bijbehorend netwerk. Bij Antenna werken ervaren, gedreven consultants die goed op de hoogte zijn van wet- en regelgeving maar ook een groot inlevingsvermogen hebben en veel mensenkennis. Naast harde criteria uit het functieprofiel letten wij ook specifiek op de persoonlijke eigenschappen en de competenties.

Moet ik betalen om mij in te schrijven bij Antenna?

Nee, hiervoor hoef je niet te betalen. Wanneer wij je voorstellen bij onze opdrachtgever, zullen we eerst met jou een salaris afstemmen overeenkomstig met jouw salariswens. Het bedrijf waar jij komt te werken betaalt de bemiddelings- en/of arbeidskosten aan Antenna.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Je reageert op een vacature via onze site of wij hebben contact gezocht met jou. We plannen een kennismaking in bij ons op kantoor of via een videocall om jouw cv, de functie en het bedrijf te bespreken. Als de functie en het bedrijf jou nog steeds aanspreken en wij ook vinden dat jij goed past bij dit bedrijf, dan zullen wij je voorstellen. Hierna volgen gesprekken tussen jou en de desbetreffende opdrachtgever. Hier zijn wij in principe niet bij aanwezig maar wij fungeren wel als coördinator en tussenpersoon. Zijn beide partijen positief, dan schudden jullie elkaar de hand en is er een overeenkomst. Meer informatie over de procedure en de contractvormen vind je op de pagina werken via Antenna.

Kan ik mijn eigen salarisindicatie aanhouden?

Ja, dit kan. Wij stemmen samen met jou af wat jouw salarisindicatie is en wat een passend salaris is bij de functie waar jij voor voorgesteld wordt.

Heb ik een opzegtermijn als ik via Antenna werk?

Als je werkzaam bent in Fase A kun je in principe per direct jouw baan opzeggen. Het is natuurlijk wel netjes om dit te overleggen met de opdrachtgever waar je werkzaam bent. Daarnaast ben je ook verplicht om Antenna (minimaal 1 werkdag) van te voren te waarschuwen zodat wij voor vervanging kunnen zorgen.

Als je werkzaam bent in Fase B of C heb je wel een opzegtermijn. Deze is afhankelijk van de duur van het contract dat je hebt.

Wat moet ik doen als ik ziek ben en ik werk voor Antenna?

Als je ziek bent en daardoor niet kunt werken, dan bel je vóór 10.00uur met Antenna. Tevens laat je het bedrijf waar je werkt vóór aanvang van de werkzaamheden weten dat je ziek bent.

Wij zullen jou hierover uitgebreide informatie geven als je gaat werken via Antenna. Of kijk voor meer informatie in het ziekteverzuimreglement.

Ik wil graag op vakantie. Waar staat mijn saldo aan vakantie-uren?

Jouw opgebouwde vakantie-uren, kort verzuim en vakantiegeld kun je terugvinden op jouw loonstrook onder het kopje Rechten. Hieronder volgt een korte uitleg over het bijgevoegde voorbeeld:

Kolom Percentage: het percentage dat je reserveert volgens de CAO
Kolom Oud saldo: het saldo in euro’s dat je bij de laatste betaling hebt opgebouwd
Kolom Opbouwend: het saldo in euro’s dat je deze week reserveert/opbouwt.
Kolom Nieuw saldo: totaal van kolom Oud saldo en Opgebouwd: het saldo in Euro’s dat je na de verwerking van dit laatste werkbriefje hebt opgebouwd.
Kolom Opname: hierin komt het bedrag te staan, als je bijvoorbeeld een vakantiedag opneemt die week.
Kolom Saldo uren: het totaal aan opgebouwd kort verzuim en vakantiedagen omgerekend naar uren. Deze kun je opnemen als je op vakantie gaat of een dag vrij neemt.
Saldo geld: Het totaal saldo in geld. De bedragen zijn bruto.

Hoe werkt de Flexportal?

In de Flexportal kun je jouw gewerkte uren invoeren. Jouw leidinggevende accordeert deze uren, waarna wij de gewerkte uren aan je uitbetalen. Meer informatie vind je in de handleiding Flexportal.

Moet ik mij uitschrijven bij het UWV als ik via jullie ga werken?

Als jij een uitkering hebt voordat je gaat werken via Antenna is het belangrijk dat je dit bij ons meldt. Afhankelijk van het soort uitkering kunnen wij je dan adviseren wat te doen. Het UWV moet ook op de hoogte gesteld worden als jij via Antenna salaris gaat krijgen. Per uitkering worden hier verschillende eisen aan gesteld.

Hoe lang werk ik via Antenna voordat ik in dienst kom bij jullie opdrachtgever?

Dit is afhankelijk van de afspraken die zijn gemaakt met het bedrijf waar jij gaat werken.

Het antwoord op jouw vraag niet gevonden? Neem contact met ons op, wij helpen je graag!

Bent u een werkgever? Bezoek dan de pagina FAQ voor werkgevers.

Bel Mail Chat