U wilt zich als werkgever toch voornamelijk bezighouden met ondernemen. Innoveren met uw bedrijf, focussen op groei en bovenal aandacht hebben voor uw personeel. U wilt zich in ieder geval niet al te veel hoeven verdiepen in de wereld van personeelsadministratie. Iedereen moet doen waar hij goed in is, dus laat dát maar aan ons over. Wilt u wel graag op de hoogte blijven van wat er speelt in de arbeidsmarkt? Wij leggen de ingewikkelde zaken op een makkelijke manier aan u uit.

Lenteschoonmaak op kantoor: Hoe pakt u dit aan?

Vandaag is de eerste dag van de astronomische Lente aangebroken, wat betekent dat het weer tijd is om het kantoor eens flink op te ruimen! Door de vreselijke omstandigheden hebben een groot deel van de bedrijven helaas een stuk minder te doen. Wellicht dat dit dan juist hét moment is om eens flink de grote […]

Lees verder

Het Nieuwe Werken: wat is dit en hoe past u het toe?

Andere termen voor dit fenomeen zijn ook wel flexwerken, mobiel werken of werken 2.0. Wellicht bent u er al mee bekend? Een hoop bedrijven hebben er wel een beeld bij, maar weten niet precies wat het Nieuwe Werken is of hoe dit toe te passen is in het bedrijf. Wat is het en wat voor […]

Lees verder

Alles over multitasken en is het eigenlijk wel zo effectief?

In het huidige ondernemingsleven, doen we het liefst tien dingen tegelijk. Een belletje plegen, ondertussen nog even snel die factuur sturen en daarna de nieuwste mailtjes checken en beantwoorden. Geld is tijd, toch? Maar terwijl u aan het multitasken bent, bent u er dan wel bewust van wat u per handeling aan het doen bent? […]

Lees verder

Hoe gaat u met relaties op de werkvloer om?

Aanstaande vrijdag is het alweer Valentijnsdag. De dag waarop alles over de liefde gaat (of over commercieel gedoe, net hoe u er over denkt). Maar wat als er relaties op de werkvloer ontstaan tussen uw medewerkers? Hoe gaat u hier dan mee om en is dit toegestaan? De meningen zijn hier over verdeeld.   Relaties […]

Lees verder

Wat is employer branding en hoe kunt u dit inzetten?

Employer branding is het creëren en promoten van een onderscheidend, bedrijfsimago, waardoor (potentiële) werknemers worden aangetrokken en behouden. Het gaat er dus om hoe u een merk of bedrijfsnaam naar de buitenwereld wilt overdragen. Het is de bedoeling een voorkeurspositie en betrokkenheid te krijgen bij de juiste doelgroep en zo talent aan te trekken én […]

Lees verder

Recruitment trends 2020

De eerste paar weken van 2020 zijn alweer voorbij en het normale werkritme is weer in volle gang. Hoog tijd om eens de recruitment trends voor dit jaar door te nemen! We bespreken de belangrijkste recruitment trends waar we dit jaar mee te maken zullen krijgen.   Hoe zal de arbeidsmarkt er volgens de voorspellingen […]

Lees verder

De zomer is begonnen

Is uw bedrijf klaar voor de zomerperiode? Veelgestelde vragen over vakantiekrachten Voor veel bedrijven is de zomer een rustige periode, maar tegelijk gaan er ook veel medewerkers op vakantie. Dit kan dan alsnog resulteren in onderbezetting tijdens de zomermaanden.

Lees verder

De werknemer Anno 2019

De arbeidsmarkt verandert in rap tempo. De babyboomers stappen uit en worden vervangen door een nieuwe generatie: de jonge twintigers. En deze groep heeft andere verwachtingen van en opvattingen over werk. De statusbaan is uit, lifestylewerk is in.

Lees verder