U wilt zich als werkgever toch voornamelijk bezighouden met ondernemen. Innoveren met uw bedrijf, focussen op groei en bovenal aandacht hebben voor uw personeel. U wilt zich in ieder geval niet al te veel hoeven verdiepen in de wereld van personeelsadministratie. Iedereen moet doen waar hij goed in is, dus laat dát maar aan ons over. Wilt u wel graag op de hoogte blijven van wat er speelt in de arbeidsmarkt? Wij leggen de ingewikkelde zaken op een makkelijke manier aan u uit.

5 logistieke trends van 2020

De logistieke sector is continu in beweging en aan het veranderen. Logistiek is zo groot en breed dat het op iedereen invloed heeft in ons dagelijks leven. Iedere consument en ieder bedrijf heeft namelijk met logistiek te maken en we kunnen er haast niet omheen. Veranderingen en ontwikkelingen volgen elkaar nauw op om de logistiek […]

Lees verder

5 redenen voor duurzaam ondernemen

In het kader van Earth Day vandaag, willen we het graag hebben over duurzaamheid. Vaak wordt het belang en het nut van duurzaam ondernemen over het hoofd gezien. Dit vanwege desinteresse, tijdgebrek of geen tot weinig kennis. Denk hier nog eens over na, want geen enkel bedrijf kan het zich veroorloven om zich niet op […]

Lees verder

Recruitment marketing inzetten om nieuw talent te werven?

Recruitment marketing is een veel gebruikt begrip in de recruitmentwereld. Het is een strategie om (toekomstige) kandidaten te vinden, verleiden en aan uw bedrijf te binden. Recruitment marketing is een breed begrip met meerdere aspecten en kan op diverse manieren worden toegepast. Hoe dit kan worden gedaan, leggen we in dit artikel uit!   Recruitment […]

Lees verder

Lenteschoonmaak op kantoor: Hoe pakt u dit aan?

Vandaag is de eerste dag van de astronomische Lente aangebroken, wat betekent dat het weer tijd is om het kantoor eens flink op te ruimen! Door de vreselijke omstandigheden hebben een groot deel van de bedrijven helaas een stuk minder te doen. Wellicht dat dit dan juist hét moment is om eens flink de grote […]

Lees verder

Het Nieuwe Werken: wat is dit en hoe past u het toe?

Andere termen voor dit fenomeen zijn ook wel flexwerken, mobiel werken of werken 2.0. Wellicht bent u er al mee bekend? Een hoop bedrijven hebben er wel een beeld bij, maar weten niet precies wat het Nieuwe Werken is of hoe dit toe te passen is in het bedrijf. Wat is het en wat voor […]

Lees verder

Alles over multitasken en is het eigenlijk wel zo effectief?

In het huidige ondernemingsleven, doen we het liefst tien dingen tegelijk. Een belletje plegen, ondertussen nog even snel die factuur sturen en daarna de nieuwste mailtjes checken en beantwoorden. Geld is tijd, toch? Maar terwijl u aan het multitasken bent, bent u er dan wel bewust van wat u per handeling aan het doen bent? […]

Lees verder

Hoe gaat u met relaties op de werkvloer om?

Aanstaande vrijdag is het alweer Valentijnsdag. De dag waarop alles over de liefde gaat (of over commercieel gedoe, net hoe u er over denkt). Maar wat als er relaties op de werkvloer ontstaan tussen uw medewerkers? Hoe gaat u hier dan mee om en is dit toegestaan? De meningen zijn hier over verdeeld.   Relaties […]

Lees verder

Wat is employer branding en hoe kunt u dit inzetten?

Employer branding is het creëren en promoten van een onderscheidend, bedrijfsimago, waardoor (potentiële) werknemers worden aangetrokken en behouden. Het gaat er dus om hoe u een merk of bedrijfsnaam naar de buitenwereld wilt overdragen. Het is de bedoeling een voorkeurspositie en betrokkenheid te krijgen bij de juiste doelgroep en zo talent aan te trekken én […]

Lees verder