Ook talent werven via Antenna?

Neem contact op

Hoe heeft de coronapandemie Antenna beïnvloedt?

Antenna / Tips / / Hoe heeft de coronapandemie Antenna beïnvloedt?
3 minuten

Hoe heeft de coronapandemie Antenna beïnvloedt?

Al bijna 1,5 jaar hebben wij te maken met de coronapandemie. Nu de zomerperiode is aangebroken, veel mensen toch op vakantie zijn en de zoektochten naar een nieuwe baan op een laag pitje staan, is het een goed moment om eens in te zoomen. Wat heeft dit voor invloed gehad op de activiteiten van Antenna en hoe hebben wij er voor gezorgd dat wij deze periode goed door zijn gekomen en nog steeds prachtige bedrijven voorzien van het beste personeel?

Onze sector staat erom bekend vooraan te staan als het gaat om het ondervinden van de gevolgen in goede en minder goede economische tijden. De gevolgen van de coronapandemie waren dus ook voor ons al snel voelbaar. Een stressvolle periode waarbij we een pas op de plaats hebben moeten maken en de mooie plannen voor de toekomst direct in de ijskast hebben gezet. Antenna heeft als onderneming met een 26 jarig bestaan wel vaker een crisis doorstaan, maar deze crisis werd anders ervaren door de snelheid waarmee alles gepaard ging, we werden wat overdonderd. Echter was er geen tijd om hier te lang bij stil te staan en dus gingen wij direct op zoek naar de mogelijkheden die de markt nog wel te bieden had.

Focus

Natuurlijk heeft de corona crisis net zoals iedere andere crisis economisch grote gevolgen. Er zijn sectoren die ontzettend hard zijn geraakt. Denk alleen al aan de luchtvaart, horeca of reisorganisaties. Maar ook zijn er bedrijven en sectoren die goed varen op een crisis. Voor Antenna was het zaak ons te focussen op de markten waar juist nu extra vraag naar personeel bestond. Diverse bedrijven kregen te maken met enorme vraag naar producten en- of diensten en uiteraard is het dan belangrijk dat je organisatie dit ook aan kan. Hier komt Antenna’s dienstverlening om de hoek kijken: ‘het juiste personeel op de juiste plek’. Bij Antenna krijgen onze kandidaten altijd te maken met een uitgebreid selectieproces voordat ze voorgedragen worden bij onze opdrachtgevers. Een groot voordeel hierbij is dat kandidaten daadwerkelijk snel van waarde kunnen zijn. Iets wat zeker tijdens een crisis belangrijk is, snel schakelen. Wij zijn ons binnen Antenna dus gaan focussen op sectoren waar de personeelsvraag groot was en konden hier door onze werkwijze goed op inspringen.

Investeren

Een mooi gezegde van succesvolle ondernemers: Je moet investeren in een crisis. Zo letterlijk hebben wij dit niet genomen maar de crisis heeft ons wel kritischer naar onze eigen werkzaamheden doen kijken. Zo kwam het bij ons, net zoals bij andere ondernemingen, regelmatig voor dat de mooie doelstellingen of nieuwe werkmethoden naar de achtergrond verdwenen vanwege de drukke dagelijkse activiteiten. Nu kwam er ook tijd vrij om inhouse activiteiten goed aan te pakken en met een kritischer blik door te voeren. Een voorbeeld hiervan is het sourcen van kandidaten. Bij Antenna hebben wij diverse ervaren recruiters in dienst die zich hier voornamelijk mee bezighouden. Onze recruiters nemen collega’s mee in hun activiteiten door te investeren in onderlinge kennissessies en zo hebben wij onder andere het algemene niveau van het recruiten op LinkedIn naar een hoger plan kunnen tillen. Hier plukken wij nu in de drukkere periodes de vruchten van, deze processen verlopen nu efficiënter.

Blijf betrokken

Antenna is een bureau met een 26 jarig bestaan. In deze periode hebben wij veel langdurige en waardevolle relaties opgebouwd met prachtige opdrachtgevers uit de regio. Onder deze opdrachtgevers zaten ook bedrijven die keihard geraakt werden door de crisis. Wij hebben altijd veel waarde gehecht aan betrokkenheid, ook in economisch mindere tijden. Wij geloven in een langdurige relatie en zijn er dus voor onze opdrachtgevers in goede, maar ook slechte tijden. Wij proberen mee te denken en te helpen waar mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan vrijblijvend HR-advies of het bespreken van de marktontwikkelingen. Dit zorgt voor een hechte relatie tussen ons en onze opdrachtgevers en zo leveren wij op een laagdrempelige manier ook onze waarde aan bedrijven. Een goede en open relatie is iets waar voor ons als professionele en persoonlijke partner de basis ligt.

Al met al is de afgelopen 1,5 jaar met de coronapandemie een bewogen jaar voor Antenna geweest. Maar wij hebben bewezen een solide organisatie te zijn die tegen een stootje kan. Met onze 26 jaar aan ervaring zijn wij flexibel en bewegen we keer op keer met de markt mee. Antenna beschikt over een gedreven groep mensen met veel branche ervaring. Hierdoor begrijpen wij de klantvraag, voelen we aan wat belangrijk is en weten we kloppende matches te maken.

Onze drive, mindset en ervaring heeft ervoor gezorgd dat wij als Antenna sterk uit deze 1,5 jaar crisis zijn gekomen en met veel vertrouwen naar de toekomst kunnen kijken. Ook benieuwd wat wij met onze ervaring voor u kunnen betekenen? Wij zijn gek op een goede kop koffie en gaan graag het gesprek aan 😉.

Bel Mail Chat