Antenna
Antenna
cover-image
Alles over commercie 08 Jan 2025 door Monique Klein

Werken als administratief medewerker

Ieder bedrijf heeft structuur nodig en niet iedere medewerker is daar even sterk in (we kennen allemaal wel iemand 😉). Geen probleem, want daar zijn administratief medewerkers voor.

Deze helden zorgen ervoor dat alle gegevens tot in de puntjes in orde zijn. Van klantgegevens tot facturen en zelfs personeelsdossiers, zij weten precies waar je alles kunt terugvinden. Dat is fijn voor het management, collega's en de jaarlijkse controles.

Wat ga je doen?

  • Gegevensbeheer en verwerking
    Je houdt klant-, medewerker- of bedrijfsgegevens up-to-date. Denk hierbij aan het verwerken van klantinformatie in een CRM-systeem, voorraadbeheer en personeelsdossiers.
  • Communicatie en correspondentie
    Als eerste aanspreekpunt voor interne en externe contacten, beantwoord je telefoontjes en e-mails. Daar hoort ook de opvolging bij, zoals het opstellen en versturen van informatieverzoeken en betalingsherinneringen. 
  • Ondersteuning van verschillende afdelingen
    Kort maar krachtig: jij maakt het werk van collega's makkelijker. Je ondersteunt ze met zaken zoals rapportages, het inplannen van afspraken, het voorbereiden van vergaderingen en nog veel meer. 
  • Facturatie en archivering
    Het verschilt per organisatie en zeker wanneer er geen financieel medewerker is, ben jij de aangewezen persoon voor de financiële administratie. Dat betekent dat je onder andere facturen verwerkt en controleert en openstaande betalingen opvolgt.

Wat heb je nodig?

Dit heb je nodig om als administratief medewerker aan de slag te gaan:

  • Een afgeronde opleiding
    Bij voorkeur in de richting van Administratief Medewerker, Medewerker Financiële Administratie of Secretarieel Medewerker. Heb je die niet, maar beschik je wel over vergelijkbare ervaring? Ook dan kun je in aanmerking komen.
  • Digitale vaardigheden
    Administratie wordt al lang niet meer in dikke boeken bijgehouden (op enkele uitzonderingen na). Daarom is het belangrijk dat je handig bent met de software die door het bedrijf wordt gebruikt. Denk aan Microsoft Office met Word, Outlook en Excel en ook CRM-systemen zoals Salesforce. Heb je daar bovenop ervaring met boekhoudsoftware? Dat is niet altijd een must, maar zeker een voordeel!
  • Taalvaardigheid
    Vast geen verrassing: administratie is communicatie. Bedrijven eisen dan ook dat je de Nederlandse taal uitstekend beheerst, zowel in woord als geschrift. Omdat veel bedrijven internationale connecties hebben, is het vaak ook gewenst dat je de Engelse taal op zakelijk niveau beheerst.

Wat verdient een administratief medewerker?

Het salaris van een administratief medewerker hangt af van hoeveel kennis en ervaring je meebrengt. 

Kom je net uit school? Dan kun je over het algemeen rekenen op een brutosalaris tot ongeveer € 2400, afhankelijk van het type organisatie waar je bij aan de slag gaat. Naarmate je meer ervaring opdoet of gespecialiseerd raakt in een bepaald vakgebied (zoals financiële administratie of HR-administratie), kan je salaris oplopen tot ongeveer € 3500 bruto per maand.

Daarnaast bieden veel organisaties interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, dus vergeet niet om hier tijdens een gesprek naar te vragen.

Een baan als administratief medewerker

Zie jij het wel zitten om ervoor te zorgen dat alles administratief op rolletjes loopt? Dan helpen we je daar graag bij. Neem een kijkje bij al onze openstaande administratieve vacatures. Wie weet zit jouw volgende stap ertussen!

cover-image

Relevante vacatures

32 - 36 uur, 36 - 40 uur Aalsmeer 3.000 - 3.500

In deze rol van logistiek coördinator ben jij verantwoordelijk voor het coördineren (en plannen) van transportopdrachten naar zo'n 27 landen in Europa en zorg je ervoor dat alles op rolletjes loopt. Er is v... Lees verder

Nieuw
32 - 36 uur, 36 - 40 uur Nieuw-Vennep 3.000 - 3.600

Word jij de sleutel tot soepele inkoopprocessen en groei mee als inkoopmedewerker bij het inkoopteam in de Bollenstreek – waar nauwkeurigheid en dynamiek samenkomen! Lees verder

Nieuw
32 - 36 uur, 36 - 40 uur Alphen a/d Rijn

Jij stuurt als teamleider orderadministratie jouw team aan bij het verwerken van alle orders en werkt zelf ook operationeel mee. Het is aan jouw afdeling om alle orders te verwerken, controleren en te monitoren zodat dit... Lees verder

Nieuw
36 - 40 uur Alphen aan den Rijn

Ben jij die enthousiaste relatiebeheerder met een passie voor techniek? Dan ben jij de verkoper buitendienst die wij zoeken! Maak met jouw technische expertise en persoonlijk advies het verschil klanten.  Lees verder

Nieuw
24 - 32 uur, 32 - 36 uur Uithoorn 4.000 - 5.000

Jij adviseert en ondersteunt de directie en hebt kennis van het arbeidsrecht. Daarbij ben je een kei in het bijhouden van personeelsdossiers en heb je een groot empatisch vermogen. Deze rol als HR Adviseur is jou op het ... Lees verder

Nieuw
36 - 40 uur Aalsmeer 3.000 - 3.600

Jij kunt aan de slag als junior accountmanager bij een creatief bedrijf als jij nieuwe klanten weet te werven en daarbij sterke, langdurige relaties met hen op kunt bouwen. Er valt hier genoeg te leren en te ontwikkelen ... Lees verder

Nieuw
cover-image

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van deze website en daarbuiten te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en de relevantie van het aanbod te verhogen. Klik op akkoord om aan te geven dat je instemt met ons privacy statement.