Antenna
Antenna
cover-image
Alles over commercie 08 Jan 2025 door Monique Klein

Werken als administratief medewerker

Ieder bedrijf heeft structuur nodig en niet iedere medewerker is daar even sterk in (we kennen allemaal wel iemand 😉). Geen probleem, want daar zijn administratief medewerkers voor.

Deze helden zorgen ervoor dat alle gegevens tot in de puntjes in orde zijn. Van klantgegevens tot facturen en zelfs personeelsdossiers, zij weten precies waar je alles kunt terugvinden. Dat is fijn voor het management, collega's en de jaarlijkse controles.

Wat ga je doen?

  • Gegevensbeheer en verwerking
    Je houdt klant-, medewerker- of bedrijfsgegevens up-to-date. Denk hierbij aan het verwerken van klantinformatie in een CRM-systeem, voorraadbeheer en personeelsdossiers.
  • Communicatie en correspondentie
    Als eerste aanspreekpunt voor interne en externe contacten, beantwoord je telefoontjes en e-mails. Daar hoort ook de opvolging bij, zoals het opstellen en versturen van informatieverzoeken en betalingsherinneringen. 
  • Ondersteuning van verschillende afdelingen
    Kort maar krachtig: jij maakt het werk van collega's makkelijker. Je ondersteunt ze met zaken zoals rapportages, het inplannen van afspraken, het voorbereiden van vergaderingen en nog veel meer. 
  • Facturatie en archivering
    Het verschilt per organisatie en zeker wanneer er geen financieel medewerker is, ben jij de aangewezen persoon voor de financiële administratie. Dat betekent dat je onder andere facturen verwerkt en controleert en openstaande betalingen opvolgt.

Wat heb je nodig?

Dit heb je nodig om als administratief medewerker aan de slag te gaan:

  • Een afgeronde opleiding
    Bij voorkeur in de richting van Administratief Medewerker, Medewerker Financiële Administratie of Secretarieel Medewerker. Heb je die niet, maar beschik je wel over vergelijkbare ervaring? Ook dan kun je in aanmerking komen.
  • Digitale vaardigheden
    Administratie wordt al lang niet meer in dikke boeken bijgehouden (op enkele uitzonderingen na). Daarom is het belangrijk dat je handig bent met de software die door het bedrijf wordt gebruikt. Denk aan Microsoft Office met Word, Outlook en Excel en ook CRM-systemen zoals Salesforce. Heb je daar bovenop ervaring met boekhoudsoftware? Dat is niet altijd een must, maar zeker een voordeel!
  • Taalvaardigheid
    Vast geen verrassing: administratie is communicatie. Bedrijven eisen dan ook dat je de Nederlandse taal uitstekend beheerst, zowel in woord als geschrift. Omdat veel bedrijven internationale connecties hebben, is het vaak ook gewenst dat je de Engelse taal op zakelijk niveau beheerst.

Wat verdient een administratief medewerker?

Het salaris van een administratief medewerker hangt af van hoeveel kennis en ervaring je meebrengt. 

Kom je net uit school? Dan kun je over het algemeen rekenen op een brutosalaris tot ongeveer € 2400, afhankelijk van het type organisatie waar je bij aan de slag gaat. Naarmate je meer ervaring opdoet of gespecialiseerd raakt in een bepaald vakgebied (zoals financiële administratie of HR-administratie), kan je salaris oplopen tot ongeveer € 3500 bruto per maand.

Daarnaast bieden veel organisaties interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, dus vergeet niet om hier tijdens een gesprek naar te vragen.

Een baan als administratief medewerker

Zie jij het wel zitten om ervoor te zorgen dat alles administratief op rolletjes loopt? Dan helpen we je daar graag bij. Neem een kijkje bij al onze openstaande administratieve vacatures. Wie weet zit jouw volgende stap ertussen!

cover-image

Relevante vacatures

32 - 36 uur, 36 - 40 uur Aalsmeer 3.000 - 4.000

Als Accountmanager Inside Sales ben jij de spil tussen klant, organisatie en resultaat. Je werkt zelfstandig aan commerciële doelen en weet bestaande relaties te behouden én te laten groeien. We zoeken iemand... Lees verder

Nieuw
32 - 36 uur, 36 - 40 uur Aalsmeer 3.000 - 4.000

Ben jij een ondernemende en resultaatgerichte Accountmanager met een passie voor klantrelaties? Wil jij bijdragen aan groei, zowel van je eigen klantenportefeuille als van de organisatie? Lees dan snel verder! Lees verder

Nieuw
24 - 32 uur, 32 - 36 uur Amstelveen 3.000 - 4.500

Verbind commercie met publieke belangen als Concessiemanager bij dé specialist in buitenreclame! Heb jij een scherp oog voor samenwerking met gemeenten én weet je hoe je concessies optimaal benut? Wil je de... Lees verder

Nieuw
36 - 40 uur Breda 2.750 - 3.000

Ben jij administratief sterk, werk je nauwkeurig en wil je bijdragen aan de groei van een internationale organisatie? Bij dit prachtige bedrijf in Breda krijg je de kans om je te ontwikkelen binnen een betrokken team. Je... Lees verder

Nieuw
32 - 36 uur, 36 - 40 uur Rotterdam 3.200 - 3.800

Ben jij een creatieve marketeer met een passie voor interieur en hoogwaardige producten? Als junior marketeer kan jij jouw touch laten spreken in mooie marketing campagnes voor verschillende merken! Lees verder

Nieuw
36 - 40 uur Breda 4.500 - 5.500

Are you organized, communicative, and looking for a hands-on role with international scope? A fast-growing European technology company is looking for an International Facilities Coördinator to manage and support the... Lees verder

Nieuw
cover-image

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van deze website en daarbuiten te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en de relevantie van het aanbod te verhogen. Klik op akkoord om aan te geven dat je instemt met ons privacy statement.