Een ontzettend dynamische omgeving waarin je continu inspeelt op de veranderende actualiteit. Voor jou geen probleem, want dankzij jouw creativiteit en flexibiliteit beweeg je graag mee! Gegarandeerd dat jij dan nooit een saaie werkdag zult hebben. Daarnaast is de marketingbranche voortdurend in beweging en altijd op zoek naar nieuw talent.
Zie jij het wel zitten om in één van die marketing banen te werken? Wellicht ben je wel op zoek naar een andere functie in de marketing branche? Antenna helpt jou daar graag bij! Samen gaan we op zoek naar een bedrijf dat bij jou past. Wij hechten veel waarde aan een persoonlijke en betrokken werkwijze. Daarom gaan wij eerst graag een gesprek aan met jou om er achter te komen wat bij jou past. Uiteraard kennen wij al onze opdrachtgevers ook goed, zodat wij tot een perfecte match kunnen komen. Jouw werkgeluk is voor ons belangrijk!
Marketing heeft als doel het onder de aandacht brengen van een merk, product, dienst of organisatie om zo de verkoop te optimaliseren. Dit gebeurt op diverse manieren zoals het genereren van naamsbekendheid, maar ook het actief aanmoedigen van mensen via betaalde advertenties of het zo goed mogelijk vindbaar maken van jullie website in zoekmachines. Er zijn ontzettend veel functies betrokken bij het uitvoeren en ondersteunen van deze brede doelstelling. Laten we hier even dieper op ingaan.
In de huidige tijd is dit een functie die je vaak voorbij ziet komen. Als online marketeer ben je vaak een echte allrounder binnen online strategie. Je krijgt te maken met werkzaamheden zoals content creatie, advertentiekanalen beheren, social media marketing, e-mailmarketing, analyses en rapportages, website beheer en nog veel meer! In welke mate je met al deze werkzaamheden te maken krijgt verschilt per bedrijf.
SEO staat voor Search Engine Optimization. Als SEO-specialist zorg jij ervoor dat websites zo goed mogelijk vindbaar zijn in zoekmachines. Het doel hiervan is het verhogen van het organische bezoekersverkeer. Dit gaat niet alleen over de geschreven teksten op de website, maar ook over het correcte gebruik van keywords, links en alt-teksten. Dit betekent ook dat je vaak bezig bent met de ‘achterkant’ van websites.
SEA staat voor Search Engine Advertising. In deze rol zorg je er via betaalde advertenties voor dat websites goed vindbaar zijn in zoekmachines. Die gerichte advertenties die toevallig voorbij komen wanneer jij online aan het scrollen bent? Juist, daar zorg jij voor! Je gaat online zoekgedrag onderzoeken en speelt hier vervolgens op in aan de hand van strategieën.
Als content marketeer ben jij verantwoordelijk voor het creëren en het vindbaar maken van content. Jij probeert op een creatieve manier consumenten of bedrijven aan je te binden. Dit kan zijn door het schrijven van leuke blogs, het bedenken van leuke acties of het ontwerpen van pakkende productteksten, noem het maar op! Jij zorgt ervoor dat er een link wordt gelegd tussen de content die jij creëert en het merk, product, de dienst of de organisatie waar jij voor werkt.
Afhankelijk van de grootte van de organisatie waar je voor werkt zullen er meer of minder functies zijn die al dan niet breder of juist meer gespecialiseerd zijn. Bij een grote organisatie werk je al snel in een team onder een Marketing Manager en krijg je meer specifieke taken toegewezen. Misschien krijg je te maken met collega’s zoals CRO-specialisten, UX-designers, Growth Hackers, Copywriters of Data- en Web analisten. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat deze taken binnen een kleiner team worden verdeeld zonder dat hier een eigen functietitel aan is verbonden. Het zou kunnen dat een online marketeer zelf de social media kanalen beheert, maar bij een grote organisatie zal hier sneller een social media marketeer voor worden ingeschakeld.