Antenna
Antenna
cover-image
Carrièretips 07 Jan 2022 door Martine Tromp

Upgrade je LinkedInprofiel

Tegenwoordig zit iedereen online. Waar je vroeger je cv netjes in een mapje thuis had liggen, heeft bijna iedereen nu een online cv.

LinkedIn maakt daar ook een belangrijk onderdeel van uit en recruiters maken hier zelfs gretig gebruik van. Heb jij gesolliciteerd op een functie, dan zullen ze altijd even je LinkedInprofiel bekijken. Het gebeurt tevens regelmatig dat je via LinkedIn benaderd wordt voor een interessante functie. Maar hoe ga je er nu voor zorgen dat een nieuwe potentiële werkgever het best mogelijke beeld van je krijgt?

Wij helpen je op weg helpen met deze 6 tips!

1. Zorg voor een goede profielfoto

Zorg voor een goede profielfoto met een professionele uitstraling. Denk goed na over hoe je je wilt presenteren en misschien een overbodige opmerking; een foto bovenop de bar in Lloret is in alle gevallen niet gepast. 😉

2. Schrijf een korte samenvatting over jezelf

Wie ben jij, waar liggen je interesses, wat zoek je en wat wil je graag terugzien in je nieuwe werkomgeving? En belangrijk voor de andere partij: Wat heb jij een bedrijf te bieden? Trigger de bezoekers van je pagina aan de hand van een korte en krachtige intro. Heb je hun interesse gewekt? Dan zullen ze vast en zeker verder lezen!

3. Wat heb je bij je vorige werkgever(s) gedaan?

LinkedIn geeft de mogelijkheid om naast het invoeren van je werkgevers ook een omschrijving te geven van uitvoerende taken. Schets hierin een duidelijk beeld van je taken en verantwoordelijkheden. Dit zorgt ervoor dat een potentiële werkgever een goed beeld krijgt van je capaciteiten. En het geeft jou bijvoorbeeld de kans om nog even te benoemen dat je bij je laatste werkgever de organisatie van een evenement op je hebt genomen, wat een doorslaand succes was! Dit vinden werkgevers ook leuk om te weten.

4. Voeg een headline toe

Onder je profielfoto en je naam kun je een headline invullen. Deze regel krijgen mensen ook altijd te zien in Google. Wil je dus gevonden worden als marketingmanager, dan zul je dit in je headline moeten zetten. Probeer hier wel zo specifiek in te zijn, zodat je gevonden wordt door de juiste mensen en voor de juiste functies.

5. Aanbevelingen

Werkgevers of recruiters zien graag dat er positief over je wordt gesproken, door bijvoorbeeld een goede referentie. Op je profiel kan je een connectie om een aanbeveling vragen. Vraag dit niet aan je moeder of je zusje, maar aan iemand waarmee je hebt samengewerkt of iemand die je leidinggevende is geweest. 

6. Linken Linken Linken!

Last but not least, zorg dat je een groot relevant netwerk hebt. Heb je een keer een leuk gesprek met iemand gehad op een beurs of in de kroeg? Linken! Probeer een zo groot mogelijk netwerk op te bouwen binnen jouw sector of vakgebied. Je weet nooit wat je voor iemand kunt betekenen of andersom.

cover-image

Relevante vacatures

32 - 36 uur, 36 - 40 uur Aalsmeer 3.000 - 4.000

Als Accountmanager Inside Sales ben jij de spil tussen klant, organisatie en resultaat. Je werkt zelfstandig aan commerciële doelen en weet bestaande relaties te behouden én te laten groeien. We zoeken iemand... Lees verder

Nieuw
32 - 36 uur, 36 - 40 uur Aalsmeer 3.000 - 4.000

Ben jij een ondernemende en resultaatgerichte Accountmanager met een passie voor klantrelaties? Wil jij bijdragen aan groei, zowel van je eigen klantenportefeuille als van de organisatie? Lees dan snel verder! Lees verder

Nieuw
24 - 32 uur, 32 - 36 uur Amstelveen 3.000 - 4.500

Verbind commercie met publieke belangen als Concessiemanager bij dé specialist in buitenreclame! Heb jij een scherp oog voor samenwerking met gemeenten én weet je hoe je concessies optimaal benut? Wil je de... Lees verder

Nieuw
36 - 40 uur Breda 2.750 - 3.000

Ben jij administratief sterk, werk je nauwkeurig en wil je bijdragen aan de groei van een internationale organisatie? Bij dit prachtige bedrijf in Breda krijg je de kans om je te ontwikkelen binnen een betrokken team. Je... Lees verder

Nieuw
36 - 40 uur Breda 4.500 - 5.500

Are you organized, communicative, and looking for a hands-on role with international scope? A fast-growing European technology company is looking for an International Facilities Coördinator to manage and support the... Lees verder

Nieuw
32 - 36 uur, 36 - 40 uur Breda

Ben jij goed georganiseerd, communicatief vaardig en op zoek naar een zelfstandige, praktische rol met een internationaal karakter? Voor een snelgroeiende Europese technologieorganisatie zoeken wij een International Faci... Lees verder

Nieuw
cover-image

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van deze website en daarbuiten te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en de relevantie van het aanbod te verhogen. Klik op akkoord om aan te geven dat je instemt met ons privacy statement.