Upgrade je LinkedInprofiel
Tegenwoordig zit iedereen online. Waar je vroeger je cv netjes in een mapje thuis had liggen, heeft bijna iedereen nu een online cv.
LinkedIn maakt daar ook een belangrijk onderdeel van uit en recruiters maken hier zelfs gretig gebruik van. Heb jij gesolliciteerd op een functie, dan zullen ze altijd even je LinkedInprofiel bekijken. Het gebeurt tevens regelmatig dat je via LinkedIn benaderd wordt voor een interessante functie. Maar hoe ga je er nu voor zorgen dat een nieuwe potentiële werkgever het best mogelijke beeld van je krijgt?
Wij helpen je op weg helpen met deze 6 tips!
1. Zorg voor een goede profielfoto
Zorg voor een goede profielfoto met een professionele uitstraling. Denk goed na over hoe je je wilt presenteren en misschien een overbodige opmerking; een foto bovenop de bar in Lloret is in alle gevallen niet gepast. 😉
2. Schrijf een korte samenvatting over jezelf
Wie ben jij, waar liggen je interesses, wat zoek je en wat wil je graag terugzien in je nieuwe werkomgeving? En belangrijk voor de andere partij: Wat heb jij een bedrijf te bieden? Trigger de bezoekers van je pagina aan de hand van een korte en krachtige intro. Heb je hun interesse gewekt? Dan zullen ze vast en zeker verder lezen!
3. Wat heb je bij je vorige werkgever(s) gedaan?
LinkedIn geeft de mogelijkheid om naast het invoeren van je werkgevers ook een omschrijving te geven van uitvoerende taken. Schets hierin een duidelijk beeld van je taken en verantwoordelijkheden. Dit zorgt ervoor dat een potentiële werkgever een goed beeld krijgt van je capaciteiten. En het geeft jou bijvoorbeeld de kans om nog even te benoemen dat je bij je laatste werkgever de organisatie van een evenement op je hebt genomen, wat een doorslaand succes was! Dit vinden werkgevers ook leuk om te weten.
4. Voeg een headline toe
Onder je profielfoto en je naam kun je een headline invullen. Deze regel krijgen mensen ook altijd te zien in Google. Wil je dus gevonden worden als marketingmanager, dan zul je dit in je headline moeten zetten. Probeer hier wel zo specifiek in te zijn, zodat je gevonden wordt door de juiste mensen en voor de juiste functies.
5. Aanbevelingen
Werkgevers of recruiters zien graag dat er positief over je wordt gesproken, door bijvoorbeeld een goede referentie. Op je profiel kan je een connectie om een aanbeveling vragen. Vraag dit niet aan je moeder of je zusje, maar aan iemand waarmee je hebt samengewerkt of iemand die je leidinggevende is geweest.
6. Linken Linken Linken!
Last but not least, zorg dat je een groot relevant netwerk hebt. Heb je een keer een leuk gesprek met iemand gehad op een beurs of in de kroeg? Linken! Probeer een zo groot mogelijk netwerk op te bouwen binnen jouw sector of vakgebied. Je weet nooit wat je voor iemand kunt betekenen of andersom.